Volvo I-shift
Volvo I-shift kaksoiskytkinvaihteisto.
-Volvo I-shift on raskaaseen kalustoon suunniteltu kaksoikytkinvaihteisto varustettuna ryömintävaihteilla. Vaihteistossa on kaksi voiman ulosotto akselia mikä mahdollistaa vaihteen kytkemisen toiselle akselille jo valmiiksi ennen varsinaista vaihto hetkeä.
- I-shift vaihteisto on elektronisesti ohjattu. Ohjausyksikkö säätelee kytkintä ja vaihteiden vaihtamasti. Ohjausyksikkö mittailee ja arvio koko ajan ajoneuvon nopeutta, painoa, tienpinnan kaltevuutta sekä väännön tarvetta. Vaihteisto voi myös säädellä kierroksia ja jarruja.
- Vaihteistossa on kaksi voiman ulosotto akselia mikä mahdollistaa vaihteen kytkemisen toiselle akselille jo valmiiksi ennen varsinaista vaihto hetkeä. Kaksoiskytkin tehtävässä selostettu toiminta paremmin.
-Ryömintävaihteilla varustettu I-Shift vaihteiston välityssuhde on 32:1. Eli se tarkoittaa, että sivuakseli pyörii 32 kertaa hitaammin kuin moottorin pyörintä nopeus.
-Kuvassa valittuna 1.ryömintävaihde. Voima välittyy tällöin suhteella 32:1.
-Yllä olevassa kuvassa valittuna 2.ryömintävaihde. Voima välittyy suhteella 19:1.
-Yllä olevassa kuvassa valittuna pienin peruutusvaihde. Välityssuhde on 37:1.
https://www.youtube.com/watch?v=Cec-DlxRX8Q
Tehnyt Samuel Honkanen
-Volvo I-shift on raskaaseen kalustoon suunniteltu kaksoikytkinvaihteisto varustettuna ryömintävaihteilla. Vaihteistossa on kaksi voiman ulosotto akselia mikä mahdollistaa vaihteen kytkemisen toiselle akselille jo valmiiksi ennen varsinaista vaihto hetkeä.
- I-shift vaihteisto on elektronisesti ohjattu. Ohjausyksikkö säätelee kytkintä ja vaihteiden vaihtamasti. Ohjausyksikkö mittailee ja arvio koko ajan ajoneuvon nopeutta, painoa, tienpinnan kaltevuutta sekä väännön tarvetta. Vaihteisto voi myös säädellä kierroksia ja jarruja.
- Vaihteistossa on kaksi voiman ulosotto akselia mikä mahdollistaa vaihteen kytkemisen toiselle akselille jo valmiiksi ennen varsinaista vaihto hetkeä. Kaksoiskytkin tehtävässä selostettu toiminta paremmin.
-Ryömintävaihteilla varustettu I-Shift vaihteiston välityssuhde on 32:1. Eli se tarkoittaa, että sivuakseli pyörii 32 kertaa hitaammin kuin moottorin pyörintä nopeus.
-Kuvassa valittuna 1.ryömintävaihde. Voima välittyy tällöin suhteella 32:1.
-Yllä olevassa kuvassa valittuna 2.ryömintävaihde. Voima välittyy suhteella 19:1.
-Yllä olevassa kuvassa valittuna pienin peruutusvaihde. Välityssuhde on 37:1.
https://www.youtube.com/watch?v=Cec-DlxRX8Q
Tehnyt Samuel Honkanen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti